Sista lektionen kvar

Sitter på skolan nu har varit in till stan en snabbis och har ungefär bara en lektion kvar innan jag slutar. Då blir det raka vägen hem för att packa ner det sista och sen vidare till farmor för att äta pizza. Sen skjutsar hon oss till kalax där två timmas väntan kommer spenderas. Låter för bra för att vara sant!

Dagen innan treatment

Skrubbar bort död hud, färgar ögonfransarna, målar naglarna och massa annat. Detta unnar jag mig ikväll innan jag åker imorgon.

29e augusti 2013

Skolan rullar på som vanligt. For på Ica och köpte vindruvor med Carro och Evelina, gick sen på stan och gjorde ett snabbt ärende. Efter skolan så hann jag bara komma hem och käka och sen for jag vidare till fotbollsträningen. Nu är jag hemma och ska nog hoppa in i duschen snart.

Mallorca

Befinner mig här imorgon! Kan inte riktigt fatta det! Längtar i alla fall ihjäl mig! Vi kommer få det sjukt kul och mysigt. Bada, sola, shoppa på stora marknaden, äta god spansk mat, shoppa i palma och bara må gott! Längtaaaaaaaaar! ♥

Wednesday

Padlade kanot idag på gympan. Jag höll på att dö av skratt när David och Jonas trillade i vattnet i år igen. Förstår inte hur dem lyckas. Efter det så slutade vi så jag sprang (tog bokstavligt talat joggen) in till stan där jag snabbt bytte ögonfransfärgning eftersom hon som jobbade där gav mig fel igår. Kul ens. När jag kom hem så gjorde skrev jag klart 2 skriv uppgifter, lagade middag och for sedan på träning. Där vi planerade en lagfest om några veckor, blir nog lyckat tror jag.

Nu har jag städat och käkat nybakade scones och te med mami och Johannes.

Såååååå snyg fäta, ska bli lika duktig som Therese hade jag tänkt!

Foto med Hanna

27e augusti 2013

Skolan idag flöt på som den brukar. Hade dubbelpass Nk på eftermiddagen och efter det sprang jag in till stan och inhandlade ögonfransfärgning och en topp. Missade sen bussen så drygade på stan ett tag till innan jag tog bussen hem. När jag kom hem stod middagen på bordet, sååå gott. Är alltid ashungrig efter skolan, förstår inte varför??
Nu har jag gått på prommis med smilla och bara mått gott framför datorn. Nu ska jag försöka ta tag i en skrivuppgift vi har i medieproduktion. Wish me luck!

Nya toppen från Bik Bok

Monday

Vaknade precis som rutin och allting gick ovanligt smidigt imorse. Behövde inte ens springa till bussen vilket aldrig inträffar. Gick till fyra idag så när jag kom hem var jag alldeles utsvulten så jag gjorde mig middag och for sedan på träning. Efter träningen har jag gjort läxa, myst med mamma och fikat kvällsis. Nu ska jag sova så jag orkar gå upp imorgon, puss och kram!

Fjällvandring

Jäckvik

Drog till jäckvik igår direkt efter skolan. Åkte buss aslänge innan vi kom fram och käkade korv, spelade spel och mös.
Idag vaknade vi tidigt för att fjällvandra upp på Peljekajse. Det var sjukt svettigt och jobbigt men det var det värt. Det är ju så himelskt vackert där uppe. Ser ut som något tagit ur en reklam broschyr. Nu har vi kommit ner från berget och ska snart äta suring till middag.

Imoron äre fredag

Var hemma klockan fem idag. Då gjorde jag middag och såg nått avsnitt av OC. Sen for jag på träning och nu sitter jag nyduschad och fräsh och packar inför imorgon då det bär av till Jäckvik för att fjällvandra.

Mycket vacker bild från idag..

Fotografisk bild

Sitter i mac salen med Hanna nu. Vi har just varit ute och fotat en massa bilder varav typ tre blev bra. Jag kan lägga upp fler av dem imorgon, har inte riktigt tid nu. Ska gå och äta nu, ha de!

Blueberry

Skolan rullar på som det ska nu, börjar få in lite rutin i alla fall. När jag kom hem från skolan så for jag och handlade och lagade sen middag med brorsan. Lasagne stod på menyn och det blev riktigt gott. Efter middagen tog jag och Emmy en liten prommis. Eller ja, vi gick mest och plockade och käkade blåbär. När vi gått dett tag och fyllt lite av min påse jag hade med mig så gick vi till mig. Vi myste med blåbär, kiwi, te och kaka framför ett avsnitt Glee.

(Så skönt att vara med dig Emmy, man kan vara sig själv och slipper anstränga sig så mycket eftersom det slutar lyckat ändå. Love ya ♥)

Godmorgon

Sitter i min säng och är astrött just nu. Orkar inte kliva upp så här tidigt.. Har gjort mig färdig för skolan och har käkat en ordentlig frukost. Slapp åka buss idag så pappa skjutsar in mig till stan snart, skönt!

Veckans shopping

T-shirt - Bik Bok // Top - H&M // Byxor - Carlings // Skärp - Second hand butik

20e augusti 2013

Fick sluta tidigare idag. Sjukt skönt! Skulle ha gått till halv 5 egentligen men slutade istället tio i 2. När jag kom hem käkade jag mellis framför några avsnitt OC. Sen så lagade jag dagens  middag, blev kyckling wok och ris. Efter middagen skyndade jag mig iväg till träningen. Det regnade och åskade otroligt mycket! har aldrig varit med om så mycket regn på en och samma gång. Nu har jag tagit en varm dusch och sitter framför Idol med lite kvälsfika.

Kommer sakna alla mysiga sommardagar! ♥

Redo för skolan

Bananplättar

Det här borde man äta varje morgon för det är så så lätt gjort, nyttigt och gott. Klart på en kvart ungefär.

Mixa en banan och två ägg med en stavmixer. Tillsätt en nypa salt och en matsked mjölk, ev. en gnutta mjöl för att hålla ihop plättarna. Stek i smör och servera sen med massa goda frukter och bär.

Hon tror hon kan

När jag kom hem efter skolan så gjorde jag lunch. Var så duktig och lagade bananplättar för första gången. Det var mycket godare och enklare än jag hade trott. Mätt och belåten la jag mig i soffan och såg pll, sen somnade jag och sov middag. Haha, sjukt onödigt men otroligt skönt. Efter min tupplur åt jag middag och gick sedan på prommis med Johanna, Evelina och Emmy + Tuva och Smilla. Var så duktig och städade hela mitt rum när jag kom hem så då tykte jag att frukt och slagg framför OC lät bra.

Första skoldagen

Försov mig i morse, så typiskt mig! Hann iaf fixa mig, borsta tänderna och äta frukost. Gick skola en halvtimma och gick sen in till stan med Emmy. Jag köpte några skolsaker, en ticha och en kall och fräsch juice. Yummie!

High

Mina klackar som jag köpte på Din Sko för några dagar sen. Är sjuktnöjd och känner mig så sjukt snygg och lång när jag klampar omkring i dem här hemma. Jag hoppas att jag får chansen att använda dem snart.

Ääääälskar bara dessa skor från Vagabond och dem kommer garanterat användas flitigt nu i höst. Tror nog det var årets bästa köp. De går ju som att matcha till vad man vill. Så om ni hör någonting som klickar omkring i korridorerna så är det förmodligen jag i mina nya dojjor.

Sönda

Igårkväll for jag till storstrand, sen direkt efter det for jag + mina femtioelva vänner till Ante och umgicks. När vi blev less drog vi in till stan för att flåda lite på Max.

Idag har jag käkat en god frulle med brorsan framför några avsnitt av OC. Sen cyklade jag iväg till farmor och blev bjuden på fika innan vi for in till Dollar och köpte kollegieblock, sudd, pärmar etc. När jag kom hem blev det palt till middag med glass, bär och chokladsås till efterrätt. Muuuuums ♥ Sen bakade jag en sockerkaka och daimkakor som jag sen bjöd farmor och småpojkarna på. Kvällen avslutades framför soffan med mamma framfö säsongsavslutningen av Sommar med Ernst.

Öjebyn

Sitter och hejar på laget som spelar mot Öjebyn. Själv sitter jag här på bänken eftersom jag haft öroninflammation och har nu förkylning. Hade tänkt spela men imorse övertalade mamma mig att det inte skulle fungera med min hals..

Musikens makt

Kring halv sex cyklade jag iväg till Emmy för att fixa mig med henne, Johanna och Evelina innan vi åkte till Musikens Makt i Luleå. Vi tog bussen till luleå och var där kring nio. Vi såg på Miriam Bryant och gick sen till Max och flådade. Resten av kvällen gick vi mest omkring på området, pratade med olika människor, delade ut ballonger och till sist sjöng vi till Ansiktet.

Skellefteå

Imorse vaknade jag av att Hanna ringde och undrade om jag skulle följa med på roadtrip till Skellefteå. Så det var bara att göra sig klar och hönga med. Vi for först och hälsade på hennes gulliga gammelmormor och gick sen på stan. Köpte ett par nya byxor, en top och ett bälte.
En lyckad dag med en efterlängtad och saknad Hanna ♥

16e augusti 2013

Kvällen har spenderats hemma hos mig med en massa trevliga människor. Vi har varit på prommis, dansat, spelat, fikat, skrattat och mycket mer. Alla har farit nu så jag ska snart ta och sova. Puss och godnatt!

Shopping

Blev storshopping i Luleå med Emmy. Här är köpen vilka jag är sjukt nöjd över:

Klackar - Din sko // Örhängen - Ur och Penn // Kofta (lång,går ända ner till marken typ) - Gina // Klänning - JC
// Skor - Vagabond // Shorts - H&M

Johannas stuga

Igår drog jag, Johanna, Emmy, Evelina, Oliver och Gustav till Johannas stuga. Vi spelade kort, dunkade musik, såg på film, åt mat, mös och oroade oss för pojkarna som var unga och dumma. Det blev en lyckad trip med favoriterna.

Kakbak

Åt frukost framför OC imorse innan jag och Smilla tog en prommis till Ica för att köpa en Marabou. Sen bakade jag och brorsan favorit kakorna; chocolate chip cookies.

(Inlägget publicerades aldrig igår..)

Hemmakväll

Blev att vara hemma ikväll eftersom jag är så trött och för att jag knappt minns sist jag tog en slapparkväll. Jag och mamma tog en liten prommis med Smilla. När vi kom hem igen satte vi oss framför Sommar med Ernst med popcorn och frukt. Myspys!

Luleå

Tog bussen in till Luleå med Emmy idag. Det blev en heldag med shoppingoch godmat. Ännu en sån här dag där jag bara blir helt euforisk och känner att allt ligger på topp. Shoppade massor, åt god mat, skrattade, satt längst fram/höst upp i bussen, hade det bästa sällskapet man kan tänka sig och myste på allmänt.

Grillkväll

For till Jens igår och var där med Hanna, Sofia, Arvid och Erik. Vi grillade, frös, pratade och myste på. Kom hem vid tre tiden då jag gick och la mig direkt.

Doglover

Åt frukost i ungefär två timmar i morse medans jag satt och såg på OC. Efter det så mötte jag och Smilla upp Evelina och Tuva för att gå på prommis och sen bada med sötvovvarna. Vi gick till båthamnen och försökte förgäves få Smilla att våga sig ut på djupvatten.. Hon är en sån liten fegis.
Nu har jag duschat så ska snart dra till Jens med massa annat trevligt folk.

Hot chocolate

Kom hem kring halv fyra igår. Skyndade mig sen för att fara och se på mitt lag spela match. Blev att kolla på eftersom att jag inte får spela på grund av att jag har öroninflammation. Efter matchen for jag hem och åt middag, sen tog jag och mötte upp Emmy för en liten prommis hem till mig. Senare kom Evve och vi gjorde varmchoklad, frukt och popcorn och såg på Ego och myste.

Tejp

Kom hem från lägret igår. Har varit med underbara människor, spelat fotboll, ätit onyttigheter, hängt på max, spelat volleyboll, dansat och sjungit till high school musical, spelat kubb, badat, lärde känna min fina My och mycket mer. Har hänt mycket under de senaste dagarna så jag orkar inte ta upp allt i detalj. Ni får en massa bilder ist!

Andra dagen på tejp är nu avklarad. Har hunnit göra mycket. Badade, spelade volleyboll, for på Ica, käkade, firade Elin och åt tårta ett x antal gånger, spelatfotboll, grillat och umgåtts med härliga människor.

Söndag kväll var jag med Felix innan jag for vidare, sen på måndag så var jag bara hemma och mös. Sen på kvällen hade vi match mot ISK. Slutade med en tung förlust.. For hem och duschade och sen drog jag till Felix igen. Han far ju till Stockholm på torsdag så man måste ta vara på all tid man har kvar! Tisdag (idag) så vaknade jag tidigt av Emmys alarm, for sen hem och sov mer, packade och nu är jag på Tejp med många fina vänner.

Släktkalas

Vaknde tidig i söndags för att fara och hämta Johannes på Klockarträsk. Efter det så for vi hem för att städa, duscha, chilla innan resten av släkten kom och firade mig. På menyn stor salladsbuffé och sen tårta till efterrätt. Fick jätte mång fina presenter som kommer användas flitigt. Tack så mycket för allt! ♥

Birthday

Firade min födelsedag med mina andra fina vänner på lördagkväll- De kom hit och kökade tårta med mig, hade tävlingar som handlade om bara mig, sjöng sing star, såg på film, åt nutella och mycket annat. Fick många fina presenter också, tack så mycket! En lyckad och mysig kväll!

Födelsedags firande

Igår på kvällen efter middagen med mamma och pappa så cyklade jag iväg till Evelina. Där ficka jag en liten skattjakt med massa paket och ledtrådar. Hittade tillslut skatten som var en stor godistårta. Tack sötisar! Efter att ha ätit upp tårtan så ville vi hitta på nått kul så vi ringde och bokade en bowling bana tio min innan vi skulle bowla. Så det var bara att skynda sig iväg. Jag vann! Woop! Sen efter midnatts bowlingen for vi tillbaka till Evelina för ännu mer godis och popcorn. En lyckad kväll med mina finaste! Tack för att ni finns! ♥

1906

Tog på mig mina nya vita byxor oxh en kavaj och åkte iväg till 1906 för att fira med finmiddag med mamma och pappa. Alla beställde varsin black rock grill oxfile. Man steker den själv på en het sten, det var svinigt gott! Föråt mig nästan på alla tjocka pommes som var till. Vi beställde också in varsin efterrätt vilket blev en kexchoklad terrine, med hallon och syrad vaniljgrädde. Mysig och lyckad kväll!

Min födelsedag

Vaknade av skönsång på morgonen precis som det ska vara. Sen fick jag gå ner och äta godfrukost, öppna paket och blåsa ljusen på minitårtan. Sen gick jag och mamma på prommis med Smilla och kollade på hus. Vi gick förbi Ica och handlade en påse chips och godis. Har haft snackslöfte ända sen nyår så det satt väldigt fint med en chipsskål framför ett avsnitt Sommar med Ernst.

Klockarcafé

Kring halv fem igår så for jag, mamma, farmor, Linnea och Annica iväg till Klockarträsk för att stå på cafét där och sälja våra fina cupcakes. Det var mysigt att få fara dit och återuppleva lite av min avlägsna scout tid. Längtar nästan tillbaka litegrann till då vi sprang omkring alldeles leriga i stora stövlar och letade efter smågrodor.
När klockan slog 00.00 så hade vi dukat upp med några cupcakes och ljus som jag fick blåsa ut medans jag blev firad med "ja må hon leva". Mysig start på födelsedagen, fick äta min första godis på ett halvår också! Muuuums säger jag bara!

reunion

Idag så hade jag planerat att gå på stan men det blev att vara med Liv eftersom det var jättelängesen. Vi gick ut på långprommis och pratade om allt vi missat. Det var mysigt och skönt roligt att få träffas och vara med varan.

Onsdag

Planerna för idag var egentligen att följa Emmy och Johanna till Luleå. Men på grund av träning så skulle det inte hinnas så jag fick stanna hemma i stället. Mina andra vänner Elin, Ellen, Aron och Hannes kom i stället hit för att spela en omgång monopol. Tog typ hela förmiddagen och som vinnare stod Aron.
Ikväll har jag varit hos Evelina och käkat fruktsallad och myst med hon och Emmy. Hade en sån här ful-kväll där vi bara låg och degade i mjukis. Cyklade hem kring tolv då jag senare gick över till Elin för att natsudda där ett tag.