Umeå shopping

Detta var vad jag fick med mig i fredags. Kommer användas mer än flitigt de närmaste månaderna. Jag har egentligen ett par vita byxor sen tidigare men dem är från Cubus och en storlek för stora för mig, så dem har jag inte haft på mig så ofta. Dem här kommer från Carlings och är mitt favoritmärke Dr.Denim, de sitter verkligen som en smäck!
 Loafers - H&M // Jeans - Dr.Denim

Mondagsprommis

Efter att ha gjort bort en seg måndag så kom jag hem med bussen och hjälpte mamma med middagen som bestod av lax. Efter vi ätit blev det att kolla nyaste nummret av Hus och Hem med mamma i inglasningen.
På kvällen så ringde jag Emmy och tog en välbehövlig prommenad med henne. Vi gick i typ mer än en timma och pratade som vanligt på om allt möjligt. När jag kom hem hann jag även äta lite kvällsfika och planera hur min Valborg kommer att se ut, vilken ser mycket lovande ut.
Nu blir det att lägga sig och försöka sova, även om min hosta kommer och spökar jämt och ständigt. Den blir bara värre och värre och har försökt med en massa te och halstabletter, till och med äckelpäckel hostmedicin men ingenting tycks ha någon inverkan. Jag håller verkligen tummarna för att den försvinner snart!
Puss på dig min egna lilla psykolog!

Just chilln'

Jag kom hem från stan kring fyra tiden och då blev det att spendera lite förlorad tid med min käraste dator. Sen så blev det en efterlängtad middag i inglasningen som bestod av grkisk pytt (tips tips!), en av mina favvoriträtter.
Senare på kvällen så tog jag och mamma och övningskörde till fårön och hälsade även på mormor och morfar. När jag kom hem blev det att sätta sig med alldeles för mycket plugg. Tog dock ett brake efter någon timma och ansåg mig vara klar, då blev det kvällsis med mamma.
Så här glad är man över bara två dagars skola!

En söndag i staden

Vi vaknade kring 11 då vi snoozade lite grann innan vi klev upp och gjorde oss lite frokost som vi åt ute på altanen tillsammans med familjen. Efter det så blev det att fixa sig lite snabbt innan vi blev skjutsade av mamma in till stan. Dagen till ära var det dessutom Daniel som fick bestämma min outfit.
Vi for in till Local store och stöttade Benjamin litegrann innan vi satte oss på Röda Lycktan och fick i oss lite näring. Myssöndag!

Jacuzzi

När jag kom hem från Umeå kring 18.00 så blev det middag i form av hamburgare och pommes. Efter det så drog jag till Oskar där han, Clara, Johanna och Ella hängde, han dock knappt in innan jag och Johanna tog cyklarna först till henne och sen till Ica för att handla lite dricka och chips till kvällens mys. När vi kom tillbaka dröjde det inte länge innan Ellen, Jocke, Albin, Nicke, Edvin, Walle, Jesper, Anders, Felix och Danne kom och anslöt oss. En riktig mysig kväll med skvaller, diskussioner, planering och flåd. Kring 22 blev det att fara till Niklas med han, Ella, Daniel, Albin, Olov och Jesper. Då blev det bad och mys i jacuzzin hela natten. Riktigt trevligt! Kring ett så gick vi in och gjorde oss lite nattkäk innan vi avrundade kvällen. Mycket lyckad lördag enligt mig!
Bild på Albin, mig och Nicke från förra gången vi badade hos honom.

Saturday in Umeå

Vi vaknade kring 9.30 och begav oss sen ner till restaurangen för att äta frukost. Fanns hur mycket godsaker som helst! Man kan ju inte mer än älska hotellfrukost, finns ingenting bättre! När båda var mätta och belåtna, efter flera varv, så gick vi upp och fräschade upp oss, tog det lite lugnt och packade till sist ihop våra saker. Då blev det att än en gång ta en titt på Umeås shopping. Den här gången handlades det inte lika mycket utan vi fönstershoppade mest. Kring halv två blev det lunch på Daniels älskade Donken. Det blev en ljuvligt god wrap för mig innan vi hämtade våra väskor på hotellet och sedan begav oss mot busstationen. Vi fick till och med plats högst upp längst fram i bussen! Pricken över i:et.
En riktigt fin och lyckad resa! Nu förväntar jag mig någonting lika fint när jag fyller år!

Weeknd in Umeå

Jag slutade innan lunch på fredagen eftersom jag och Daniel skulle ta bussen upp till Umeå och tillbringa en natt på hotell. Vi blev upp hämtade av mamma på skolan som vi beställt lunch från Subland med, så det blev att käka lunch på bussen. Dock insåg jag först när bussen kört iväg att hon glömt ta med bestick, så det blev att vara hungrig ända till Skellefteå där jag kunde springa ut och tigga några plastbestick från någon korvkiosk.
När vi kom fram till Umeå kring 3 tiden så gick vi direkt till hotellet och lämnade av alla våra saker. Sen tog vi en sväng på stan där jag hittade mig både ett par byxor och ett par skor. Daniel shoppade asmycket medans jag tog det hyfsat lugnt. Efter några timmars shopping blev det Donken innan vi gick tillbaka på hotellet. Vi tog det lugnt ett tag innan vi åter igen begav oss ut för att hitta en restaurang att käka middag på. Men eftersom jag är typ 12 (det vill säga inte 18) så var jag inte så välkommen på de flesta restauranger. Efter att ha sökt igenom hela Umeå med en alldeles flör less Daniel så blev det Kina mat på Eastern Palace som fick duga.
Mätta och belåtna så gick vi till hotellet igen och såg på tv innan vi for till Costas där vi tog ett litet mysigt fika på kvälskvisten. En bra avslutning på en jättelyckad dag!

Sjukling

Har haft feber idag, världens sämsta dag förövrigt. Har inte alls gjort någonting vettigt! Men men.. Då tar man nya tag och gör någonting åt saken! Så imorgon så är mitt mål att må toppen, får se om vi lyckas!
Skickar lite extra kärlek till min fina familj idag! ♥

Gifts

Detta är vad jag har pysslat på med unfer några dagar. Presenten till Daniel blev alltså en en vistelse på Plaza Hotel i Umeå med mig. Vi far på fredag på förmiddag och det blir att äta ute på något fint ställe (måste försöka övertala honom att inte käka på Donken). Blir nog mycket mysigt!

Back to business

Kom hem tidigare än väntat och hann därför pilla på lite extra på min fina present jag lagt ner mycket tid och omsorg på. Efter det hjälpte jag pappa med middagen innan vi övningskörde till fårön och kollade hur det såg ut. Lite besviken, med ytterst små förändringar.
När jag kom hem så blev det att fräscha upp sig litegrann och nu sitter jag framför en film med lite choklad som räddar min tisdag.
Helt klart godaste smaken! Rekomenderar starkt!!!

Grattis på 18 års dagen ♥

Årets första grillning

När matchen var klar så kom mamma och hämtade mig och Daniel från LF. När vi kom hem till oss så kände man doften av grillat så fort man klev ur bilen. Det var alltså första grillningen för iår och den avnjöts på altanen, och jag kan säga att det smakade lika gott som det luktade. Till efterrätt blev dett glass och jag mådde bara bra där i sommarvärmen. Efter maten tog jag och Daniel en prommenad med Smilla innan han lämnade mig och for och tränade.
På källen pysslade jag på med lite presentfixande innan Daniel kom förbi. Då blev det att försöka hjälpa honom med sitt svenska tal. Efter mycket slit och arbete blev vi hungriga och tog oss lite rester från middagen, efter det hann vi dessutom hitta min bortappade cykel från förra året. Efter det blev det film innan jag sa godnatt för sista gången till min 17 åriga Daniel.

LF

Daniel kom och hämtade upp mig kring ett för att fara och se Piteå spela halv två. På LF mötte vi upp Ronja och Linus och satt och såg hela matchen med dem i värmen. Det var riktigt fint väder och jag fick hur mycket sommarkänslor som hellst. I slutet av matchen anslöt även Clara som skulle stanna och se nästa match.

Söndagsmys

På kvällen cyklade jag till Ica där jag mötte upp Johanna, Emilia, Elle och Julia. Vi köpte lite snacks för kvällen innan vi tog cyklarna tillbaka till Emilia. Där bullades det upp framför tvn med både popcorn och chips framför filmen Frozen. Albin och Olov kom också efter ett tag och det blev lite gossip innan vi cyklade hem i mörkret kring tolv. En enkel och mysig söndagkväll helt enkelt!

Söndag

Efter att verkligen ha sovit ut så gjorde jag och Daniel oss en fet brunch. Efter det låg vi bara och jäste i solen ett bra tag på inglasningen. Riktigt fint väder var det!
Efter en massa serier så var jag tvungen att skicka iväg Daniel och göra mig klar för att åka vidare till mormor och morfar för att äta middag med dem och kusinerna. Det serverade palt dagen till ära med en god tosca kaka med glass till efterrätt.

Emma och Sara 18 år

På kvällen fräschaste jag upp mig och lockade håret innan pappa skjutsade mig vidare till Frida. Där skulle kvällen spenderas innan vi for till födelsedagsfirandet. De som var hos Frida var jag, Frida, Malin, Johanna, Emilia och Felicia. Det bjöds på både lekar och dans innan vi gick till byagården.
Grattis än en gång Emma och Sara! En riktigt lyckad kväll, bra jobbat!

Tjejsnack

Efter att ha gjort en god frukost så gick jag på en liten promenad med Smilla. Efter det fixade jag mig för att sen köra in till stan och möta upp Johanna för att dra och fika. Vi mötte upp både Emilia och Felicia och gick på Röda lycktan och mös på i någon timma innan vi drog oss hem igen.

Middagsgäster

Kring halv sju så kom Nilssons hit för att tilbringa kvällen hos oss. Vi bjöd på först pulled pork, bröd, coleslaw, sallad och bbq-sås till huvudrätt. Efter det blev det lite mys i sofforna innan vi fortsatte med efterrätten som bestod av en Semifreddo gjord på Nutella, glass, maränger och Maltersers. Himelskt god är den!
När vi var mätta och glada så spelade vi Ryktet går och fick oss en hel del skratt. När vi utsett mig till vinnare så tog vi fram lite chips, godis och nötter och satte oss i soffan och pratade och kollade på bilder som väckte många fina minnen. Jag och Linnea gick sen upp och pysslade ett par supergulliga påskkort. Det var jättelängesen jag pysslade sist och jag kände verkligen hur det började krypa i fingrarna när jag plockade fram mina överfulla låder med pyssel.
En mysig kväll med våra tremänningar som i mina ögon räknas mer som kusiner.

Fredagmorgon

Det blev att gå ut och sola i det fina vädret efter en god frukost. Det blev en fotbollsmatch på det också där det ar jag och Daniel mot småpojkarna och Chrille. Efter vad jag kallar en vinst så var jag tvungen att bege mig hemåt.
Jag fräschade upp mig lite snabbt innan våra middagsgäster anlände.

Buffé

Jag vaknade i en renbäddad säng och gick och gjorde mig lite plättar till brunch. Efter det såg jag lite serier innan jag tog en promenad. Efter det fräschade jag upp mig och blev sen bjuden på en god påskmiddag.
Efter middagen for jag, mamma och pappa till fårön och kollade läget. När vi inspekterat klart skjutsade dem mig direkt till Daniel. Kvällen spenderades med sällskapspel med hanns familj och sen en film. Sen blev det att slå igen minatå blå, ännu en gång, alldeles för sent.

Emmy 18 år!!!!

Emmy fyllde 18 år igår vilket självklart var tvunget att firas! Tänk er, nu är min närmsta av mina bästa kompisar myndig! Hon är ju hur gammal som hellst!! Grattis till dig syrran!
Det blev i alla fall middag hos henne i form av allas vår favorit; Tacos. Efter att ha ätit oss riktigt mätta och efter att ha pratat en massa tjejsnack så blev det dags för att sprätta en Pommac, öppna paket och käka en massa godis. Det blev dessutom några timmars dans framför Kinekt där verkligen alla såg ut som Justin Biebers bakgrundsdansare. Mycket fint jobbat tjejer. Efter några svettiga timmar varvade vi ner, eller ja varvade ner och varvade ner, med en skräckfilm.
En mysig kväll med ett par mysiga tjejer.

Röda lycktan

Kring ett så cyklade jag, Elin, Aron, David och Emil in till stan, vilket var första cykelturen in till stan för i år. Det var riktigt mysigt, lite kallare än väntat så det var skönt att komma in i värmen. Det blev att ta ett fika på Röda Lyktan där vi pratade om det senaste som hänt i våra liv. När vi bara suttit och gossipat i flera timmar så kände vi att när klockan slog fyra var det dags att bege oss hem igen.

Tältning

Kring 6 drog jag och hämtade Daniel för att sen fara på Ica och handla mat inför källen. Vi ar dock inne i butiken i typ 40 min innan i var klara och både mamma och Danne fick damp på mig. Men har man svårt att göra snabba beslut så har man.
Så efter många om och men så tog i oss iväg mot Edvins stuga. Det tog ungefär en halvtimma längre än beräknat att ta oss till våran slutdestination och alla i bilen hade smått panik. Men efter några smågräl om vart vi skulle så hittade vi och det visade sig att vi kört förbi redan ett x antal gånger. Det värsta äratt jag har varit på Edvins stuga typ hundra gånger men minns ändå inte vägen dit.
När vi kom fram så började jag och Daniel vår långa vandring mot halvön vi skulle tälta på. Vi skulle alltså inte vara i Edvins varma stuga, utan i ett kallt tält på en ö långt bort ute i ingenstans.
Det var jag, Daniel, Edvin, Clara, Niclas och Ante som mös på där på ön i solnedgången. Vi grillade, mös i tältet, snackade och bara njöt av livet.
Men eftersom att jag och Daniel båda inte är världens vildmarksmänniskor så insåg i snabbt att vi inte skulle klara en natt i tält. Så kring ett kom mamma och hämtade upp oss. Sjukt skönt att få komma hem och ta en varm dusch och sen krypa ned under täcket i en mjuk säng.

Fårön

Nu är allt bortgrävt från tomten och höjden där huset ska stå är utmätt. Detsamma gäller garaget som inte behövt lika mycket arbete.

Tisdag

Vaknade på morgonen och gjorde mig en god brunch till frukost. Sen så satte jag mig i inglasningen och bara tog det lugnt i solen innan mamma kom hem då vi drog och övningskörde. Vi körde till Fårön och kollade hur långt de hade hunnit. Efter det körde vi in till stan där vi beställde middag från Subland. Sjukt gott!

Chokladfondue

På kvällen så for vi in en massa mysiga tjejer in till stan i hopp om att få sig lite gott fika på nodo. Tyvärr var det sjukt fullt vilket vi inte väntade oss en måndag. Det slutade därför med att vi gick ner till kvantum och handlade lite gott i stället och gick till Ellens lägenhet. Vi dukade upp i soffan med chokladfondue, Ben&Jerry's och popcorn. Riktigt mysigt! Det enda vi gjorde hela kvällen var att diskutera allas kärleksdraman hela kvällen och skvallra om the latest gossip. En kväll som verkligen måste göras om snarast! Tycker om er tjejer!!

Frisör nästa

Söndags när vi kom hem från pentryt tog jag, mamma och Johannes en liten kvällspromenad. När jag kom hem så var Daniel här så vi tog och laddade ner en film och spelade lite spel med familjen under tiden. Det blev jag som fick välja den här gången så det blev favoriten She's the man
Vi vaknade ändå relativt tidigt kring elva och gick upp och gjorde hemmagjorda toasts till frukost. Sen blev det att plocka fram saxen och klippa Daniel. Jag tycker det ändå inte blev så farligt men han gråter för att han tycker det blev så fult (jag tror och hoppas att det är ett dåligt skämt). Mamma tycker han blev söt i alla fall. Resten av dagen låg vi bara och degade i sängen till typ fyra.
Lockarna är som tur var kvar

Grattis farmor ♥

Idag firade vi våran fina farmor. Efter många om och men slutade det med att vi for på Pentryt där jag beställde en favorit som alltid fungerar, fyra små rätter. Det var riktigt mysigt med några timmar kvalitetstid med familjen.

Söndag

Jag kom hem från Daniel perfekt i lunchtid och gjorde mig en klämmacka. Sen har jag bara tagot det lugnt och sett på serier, läst bloggar, städat mitt rum lite smått och duschat och fräschat upp mig. Nu sitter jag i sängen färdigfixad och ska snart dra och firaa farmor på någon restaurang. Det blir nog jättemysigt och gott, är sugen på friterat så vi får hoppas det blir nått sånt!

Ebbas place

Kvällen spenderades hos Ebba med en massa fina vänner och en massa dans. Lyckad kväll!

Cykelutflykt

På morgonen kom Daniel hit och käkade lite frukost med mig. Efter det så lät vi maten sjunka in innan vi tog oss en liten cykeltur in till bergsviken för att hälsa på farmor. Där blev vi bjudna på mackor, bullar och kakor och bara satt och myste. Vi var där i någon timme och hade egentlien tänkt fara och se på fotboll, men vi uteslöt det eftersom det blev aldeles för kallt. Istället blev det att kolla på lite serier när vi kom hem till mig i stället.
Måste bara älska när det är sol dock, så mycket roligare att vara utomhus då! Älskar när vädret är på topp, blir så glad!

Breakie

Efter att ha kommit hem från Emmy så la jag mig i sängen och sov igen. Kring 11 gick jag upp och käkade det bästa målet på hela dagen; frukost. Tycker som dem är roliga att fota också, dessutom ser det som mysiga ut på något sätt. Jag gillar dem i alla fall.
Nu håller jag på att sminka mig lite snabbt och snart tror jag att jag cyklar iväg till Daniel och är med han resten av dagen. Vad vi ska hitta på är oklart men det löser sig alltid.

Spa

Lite bilder från min och Emmys mysiga spakväll.

Spakväll

På kvällen så cyklade jag iväg för att möta Emmy för att senare dra oss vidare till Ica för att handla lite gott. När vi kom hem till Emmy igen tappade vi upp vattnet i bubbelbadet och skapade vårat fräscha fruktfat. Efter det hoppade vi i det varma vattnet och satt och mös i typ mer än en timma. Vi satt bara och pratade om allt mellan himel och jord, skrubbade benen, lyssnade på musik och käkade frukt. När vi såg ut som två russin gick vi upp och såg en romantisk komedi på Netflix. Dock somnade båda efter hälften av filmen så då bestämde vi oss för att gå och lägga oss.
Jag kom nyss hem från Emmy och sitter i min kimono och ett par mysiga sorts. Vi får se vad dagen har att erbjuda! Hade i alla fall världens mysigaste kväll igår med min favorit, det behövdes!

TGIF

Äntligen fredag, och påsklov för den delen! Skoldagen har bestått av en redovisning på engelskan och en massa film. Riktigt skönt nu de siste lektionerna.
När vi slutat gick jag och Emmy in till stan och kollade alla butiker, jag kom däremot hem tomhännt. Eller ja, jag kom aldrig hem eftersom jag drog in till stan igen och hoppade aldrig av bussen. Jag for in och gjorde lite ärenden som är hemliga eftersom de rör en person som kommer läsa detta inlägg, hehe.
När jag kom hem blev det gomiddag i form av grillad kyckling, pommes, sallad och bea. Mums!
Emmy vill inte vara med på selfies..

Beställning

Fick hem den här kjolen från H&M för inte så längesen. Den passade hyfsat bra, lite stor men det är sånt man får ta. Hade på mig den idag, kände mig so fetch!

Torsdagen

Hade en kort sovmorgon vilket verkligen behövdes. Resten av skoldagen var sjukt seg som vanligt, går till Tjugo över fyra varje torsdag. När jag kom hem satte la jag mig i sängen och verkligen pustade ut. Jag hann dessutom kolla på en rad snygga kläder. Jag får typ panik, så mycket fina kläder och så lite pengar! Efter det hjälpte jag pappa laga middag innan jag ringde Daniel och bad han komma.
På kvällen blev det turnering i fifa mellan dream team (he! är värdelös!) och Pappa och Johannes. Efter lite kvällsfika ver det dags att hoppa i sängs.

Mango love

Godaste melliset! Älskar verkligen mango, är typ det godaste jag vet. För tillfället i alla fall, jag ändrar mig säkert om en vecka!

Tuesday

Dagen har bestått av en rad lektioner som har gjort hela dagen oerhört lång och tröttsam. Sista lektionen hade jag matteprov i Ma3b. Det är det svåraste provet jag npgonsin skrivit och jag var på gränsen till att gråta på bussen när jag for hem för att jag var så besviken på mig själv. Tur att man har mamma och pappa att ringa till då!
När jag kom hem blev det att äta fisk till middag, älskar fisk! Sen så satte på lite musik i högtalarna och satte mig framför datorn och kollade bloggat. Jag hann dessutom prata med Oskar på skype i ungefär en timma innan jag gick till Daniel. Där spenderade jag resten av min kväll, jag kom nyss hem och har just lagt mig i sängen för att stänga igen mina två blå.
En söt bild från Journalistiken idag. Bilden är tagen från Emmy.

Fårön

Vi tog ju en liten biltur till fårön igår. De har hunnit lägga ner vattenslangen till huset och tagit bort alla träd som stod på vår tomt. Det har gått sjukt snabbt med tanke på att de började för en vecka sen och att det var minst en meter mellan varje träd, alltså världens tätaste barrskog typ. Det är kul att se att det görs framsteg i alla fall.

Ny vecka

Jag slutade sent som vanligt och kom hem och var inte på det bästa humöret, var både less och hungrig. Det hela löste sig som tur var efter lite mat i magen. Efter middagen så blev det att fara och övningsköra med hela familjen till fårön för att kolla hur mycket framsteg de gjort på tomten. De har faktiskt hunnit sjukt mycket med tanke på att de började för mindre än en vecka sen.
På vägen hem svängde vi förbi ICA en snabbis och for sen hem. Resten av kvällen har jag suttit framför matteboken eftersom jag har prov imorgon. Känner att jag är väldigt ostabil på många av delarna så vi får i alla fall hoppas på ett godkännt.
Råkade ta en powernap på en timma dessutom så tappade en massa pluggtid därifrån. Men men, sånt som händer. Mamma väckte mig för några minuter sen och jag var inte på världens bästa humör. Nu är jag dock lite gladare efter ett gulligt godnattsamtal. Nu blir det en efterlängtad sömn som står på planeringen, godnatt pussgurkor.
En söt bild på det

2014-04-06

På kvällen kom Daniel förbi och höll mig sällskap. Vi tog oss en cykeltur till Ica och handlade lite godsaker, alltid nödvändigt. Sen la vi oss i soffan framför Red riding hood och för första gången i världshistorien så lyckades båda hålla sig vakna. Efter det blev det kvällsis med familjen, en myssöndag helt enkelt.

Årets första cykeltur

Dagen började med en härlig frukost framför Gossip girl i inglasningen på altanen. Var ju finaste vårvädret! Sen så tog jag och min bror en promenad till farmor där vi blev bjudna på gofika. Efter det så tog vi fram cyklarna och tog vår första cykeltur för iår. Vi svängde dessutom förbi Preem och köpte lite godis så vi klarade resan hem. Mysdag.

Mys med min favorit

På kvällen blev det så att jag for till Emmy och spenderade min lördag hos henne. Riktigt mysigt, precis som vi gjorde varje lördag för några år sen. Vi gjorde oss lite gotta i form av mango och jordgubbar doppade i mörkchoklad och mös med det framför filmen The Wolf of Wallstreet. Dock blev det inte att titta på filmen så mycket eftersom vi hade mycket att prata och skvallra om. Jag for hem kring tolv-ett tiden med ett leende på läpparna, tycker om min lilla tös.
Efter många om och män så slutade kvällen med att jag fick sova själv. Men självständig som jag är så gjorde det mig ingenting utan jag tog och satte igång med att städa rummet. Vek ihop en meter stor klädhög i garderoben, städade rummet och bytte sängkläder. Jag hann dessutom duscha och fräsha upp mig. Kring tre lag jag mig, då var jag ganska nöjd med mig själv.

Lördagsfika

Vaknade kring 11 och gick då upp och gjorde lite frukost bestående av smoothie en massa frukt och mackor. En bra start på dagen. Sen tog jag bussen in till stan där jag gick på stan och kollade kläder innan jag mötte upp Daniel och Simon som jag bestämt en fikadejt med. Det blev Ekbergs som fick äran att ha oss som gäster och innan vi satte oss kom också Benjamin och anslöt oss.

Halv 8 hos mig

Kring sju så anlände mina fina tjejer till middagsgäster. När de kom blev det bjudna på min välkomstdrink innan vi högg in i förrättern. Vilken bestod av Grissini med prosciutto och feta och melon spett och en passionsfrukt. Efter det var det dags för huvudrätten som bedtod av Pulled Pork, Bruschetta,bbqsås, coleslaw och en feta- och avokadosallad. När alla var mätta och belåtna så gick vi upp och såg L'ets Dance innan jag serverade efterrätten. Den bestod av en choklad crème brûlée med hallon och bränd vitchoklad på toppen. Riktigt lyckat och mumsigt blev alltihop tycker jag! Efter sista måltiden så kom Emilia, Edvin och Niklas förbi och umgick med oss resten av kvällen.
En riktigt lyckad kväll som fortsatte med skratt, tjejsnack, promenad och lite mer flåd. Tycker om er mina fina vänner.

Äntligen fredag

Hade mattefördjupningsprov på morgonen och det gick väl sådar. Men mitt humör steg litegrann när två lektioner blev utbytta mot drama. Vilket innebär att man typ leker lekar och diskuterar relationer. När vi slutade vid två ungefär så skyndade jag mig hem och satte igång med maten till kvällens Halv 8 hos mig direkt. Jag stor altså och lagade mat i cirka fyra timmar, men det var det värt! Blev då gott i alla fall.
Bild från i sommar

Emilia 18 år

Efter middagen igår så körde jag iväg till Emilia som fyllde 18 år. Hon hade verkligen bullat upp med hur mycket godfika som hellst. Allting var supergott och efter att ha gott inte bara en vända utan flera så satt vi bara och jäste, pratade och skrattade. En riktig myskväll med en massa fina vänner. Grattis än en gång gumman! ♥

Man kan ju låtsas vara nyttig

Jag var äntligen hemma kring fem tiden. Efter att ha räknat matte sista lektionen så var jag sjukt less, så det var skönt att få slänga sig i sängen när man kom hem. Där låg jag dock inte länge eftersom vi drog på Ica och köpte varsin blandsallad till middag. Så sjukt gott, var verkligen längesen! Det som var standard i sommar, åt sånna heeeela tiden då.
Yummie 😍

2014-04-03

Dagen började bra med en kort sovmorgon och verkligen noll stress på morgonen, hann duscha, fixa mig och äta frukost i lugn och ro. Plus var också vädret som var strålande sol.
Första lektionen gjorde jag inget annat än att kolla på olika resor, saknar verkligen värmen! Skulle ge vad som helst för en sista minuten nu alltså. Efter allt detta positivt så var det kebab till lunch.
Hur bra torsdag har hon?! Tänker ni förmodligen nu. Men nej, det är nu det tunga börjar. Skrev franska prov efter lunchen och har matte som sista lektion. Till råga på allt så går vi till 16.20, vilket betyder att jag är hemma kring 17.
Det är bara att hålla ut nu! Fredag imorgon!
Trots dessa blandade känslor har jag en bra känsla för den här dagen,  har faktiskt lite vårkänslor. Är glad i alla fall!
Ser ut att vara tre men det är okej, min plan är att se ung ut när jag blir äldre! Då kan man helt enkelt inte se ut att vara 20!

Black

Efter att ha fotat en massa glada och sprudlande bilder så fotade vi dess kontraster. Då var det nämligen dags att fota sorgsna och mörka bilder. Därför fick det bli en svart bakgrund med endast karaktärsljus från höger.

White

Från dagens plåtning där uppgiften var att fota livfulla och glada bilder med mycket ljus och färger.

Fika på Lycktan

Efter ett matte prov som gick bättre än väntat så tog jag och Linda och fotade lite bilder i fotostudion. Dem blev ändå rätt lyckade så jag kan visa dem här i bloggen senare. Som sista lektion hade vi idrott, där boxning stod på dagens schema. Det var faktiskt roligare än förväntat, dock var det rätt så tungt.
Efter det så drog jag, Clara, Jonas och David in till Röda Lycktan och fikade och pratade. Så mysigt med sånna små värdefulla stunder. Vi satt där i ungefär en timma innan jag tog bussen hem.
Nu sitter jag här och käkar lite mellis, jag ska nog ta och börja med franskan lite smått också innan det är dags för middag.
Fina classmates♥

Byggstart!

Efter att ha kommit hem kring fem så var jag trött och hungrig. Med lite middag i magen så satte jag mig sen och räknade matte, har nämligen prov imrogon.
Efter det så for jag och mamma och övningskörde till fårön där vi kollade tog en titt på våran tomt. Byggarna kom dit och grävde idag kring elva och har redan hunnit gräva bort hur mycket som hellst. Jag är sjukt chockad över hur snabbt det går, de säger att allt kommer att vara utgrävt till nästa vecka. Alltså ska de ha hunnit gräva bort all sten (vilket är en del) vända upp och ner på hela tomten och gräva en yta på två meter där djälvs huskroppen ska stå.
Vi tog några bilder innan vi körde hem igen. När vi kom hem så gjorde vi oss lite kvällsfika och jag pluggade lite ytterligare matte. Dessutom så skapade jag en blogg åt mamma där hon kommer att skriva om byggnationerna av huset. Den kan ni gå in på här om ni vill kolla. Jag satt alltså och fixade koder till designen resten av kvällen och lyckades tillslut få till en någorlunda snygg design.