'Wanties

Ring, Lady Di - Lilly and Rose (här) //  Champagne glas, Iittala Essence - Hem Ljuva Hem // Lagad skärm // Läppstift, Mac, Pure Zen - (här) Kicks //  Systemkamera med fjärrkontroll //  Ögonskuggspalett, Narsissist - Nars (här) // Läppenna, Nude beauty, Makeup store - Kicks // Ring, edblad // Kamera objektiv 55 mm // Hair Talk // Cream Contour kit light, Anastasia - Kicks // Klackar - Scorett (37) // Armband - Marc Jacobs (här) // Ring - Marc Jacobs (här) // Pretty Easy Liquid Eyelining Pen Clinique - Kicks // Parfym, Coco Chanel, Madmoiselle - Kicks // Anastasia Glow kit - Kicks // Michael Kors Börs // Premium Gel kit - Nagelgiganten (här) // Jofama by Kenza biker 3 (32) - (här) // Love Tag - Jane Koening (här) // Michael Kors armband // Computer case "13 - Marc Jacobs (här) // Klackar (37) - Din Sko // Setting brush, Real Techniques - H&M // Smoothie mugg, söt // Baker Watch - Marc Jacobs (här) // Ljusstakar - Orrefors // Tranparent puder - Mac // Precious dress (xs) - Ida Sjöstedt (här)

Här är en stor lista på en massa saker jag önskar i födelsedagspresent och som jag vill spara till i framtiden. Mycket dyra saker och jag förväntar mig verkligen inte att få allt, om ens någonting från bilden ovan. Men tycker det är roligt att drömma sig bort och även sitta och skapa collage med fina saker.

Sommar med Ernst

Att mysa med detta framför Sommar med Ernst är inte helt fel. Är så lycklig över att det har börjat, har sökt ihjäl mig hela sommaren efter något som säger att det ska bli en till säsong, blev överlycklig när jag insåg att den startade. Till och med Daniel tycker det är mysig, Ernst charmar även honom.

Pudding

Söndagkväll så hängde jag med en bästis på balkongen. Dukade fram godsaker i form av chokladbudding och grädde, vattenmelon och popcorn. Satt och pratade som vanligt och mös på i det varma vädret.

Vattenmelonspizza

Min förra söndag gjorde jag dessa godingar. Hela dagen spenderades med att vakna tidigt och söka efter Pokémons med Daniel enda stoppet blev en ladd-paus och lite vattenmelonspizza. Mumsiga värre blev dem! Efter det mer jakt och sen tacos till middag med familjen, mysdag!

Kisouris

Andra dagen i bilder. Såg ungefär ut som alla andra dagar, gröt till fukost, vandra, dricka, vila, nötpaus, snabbnudlar och ölkorv till lunch, mer klättring och sen avslutade vi dagen med spagetti och köttfärssås till middag. Badade i ett vattenfall nedanför vår stuga för att fräscha upp oss litegrann. Spelade spel på kvällen innan vi gick och la oss.

Dusty rosé

Var och hämtade ut ett paket från Asos för någon dag sedan, innehöll denna rosa röda jumpsuit som jag stormtrivs i. Den är både skön och jättesnygg! Helt perfekt. Kappan är också ny införskaffad och kommer från BikBok, fick även med en rosa bomber jacka i samma veva. Så mycket fint jag ska bära upp de kommande dagarna, så får man känna sig lite extra fräsch.
Till denna outfit blev det min älskade Michael Kors väska och ett par klackar köpta i Australien. Ett av de många paren jag lyckades dra med mig hem. Är chockad att jag tog mig hem med all packning. Hade två stora påsar proppade med kläder och en ryggsäck i handbagage, plus allt i min stora backpack. Slutade med att jag och Emmy hittade varsin vagn som vi fyllde överfulla med bagage.

Ångbryggeriet

Min lördagkväll spenderades med denna snygging. Vi hade bokat bord på Ångbryggeriet halv sju för att lyxa till det lite. Det är en ganska nyöppnad restaurand så vi kände för att pröva lite nytt, vilket vi gjorde rätt i. Lokalen var jättefin och mysig, hade hellst velat sitta ute men Daniel lyckades övertala mig till att sitta inne när det var så livat ute på stan. Vi fick in bröd med vispat brynt smör till förrätt och lite bubbel till det innan vår mat annlände, verkligen jättegott. Måste lära mig göra eget kryddat smör, lyxar till vilken måltid som helst. Kan ju inte vara så svårt? Till huvuudrätt så beställde jag en kantarell risotto med rårörda lingon och Daniel tog tre sorters lamm. Jag älskar pasta och risotto, så det föll mig verkligen i smaken. Blir så inspirerad, även detta ska försöka lagas hemma någon gång. Om det tillåts av Daniel det vill säga, han var inte jätteimponerad när han smakade min tallrik.

På kvällen var tanken att se Tarzan på bio, men det slutade med att vi for omkring med bilen och jagade Pokémons. Ja, vi är helt besatta av detta spel! Precis som resten av världen och alla man möter på gatorna, det är ju så roligt. Lite som orientering, fast kul då! Sen så blev det att köpa med sig godis, popcorn och en smörkrydda jag glatt upptäckte i chipshyllan. Resten av kvällen spenderades i soffan full av täcken och framför Konungens Återkomst. Ja, för er som inte förstått det så bor det en liten (stor) nörd i mig.

Hiking

Vi vaknade vid åtta dagen därpå och gjorde frukost ute på bron. Denna dag, precis som alla framöver, bestod frukosten av havregrynsgröt med äppelmos och mackor med mjukost. Efter det så började vi vår vandring, som låg på nästan två mil varje dag, med en tung ryggsäck som belastning. Det var så otroligt fina vyer när vi promenerade längs lederna. Man kunde sätta sig bredvid en fors och dricka vatten och ta en liten energi paus med nötter och marabou och bara njuta av utsikten.

Jobdays

Två matbilder från min fredag och torsdag. Torsdag så började jag jobba elva och lyckades ta mig ur sängen, trots trött i benen från flera dagars vandring. Jobbade till fem och sen så for jag direkt till mitt andra jobb för att jobba till tio.
Samma visa på fredag och man kan säga att jag var slutkörd efter dessa mördar pass. Som tur är så fick jag lunchdejt av mamma och pappa på fredag där jag blev bjuden på skagen toast för att ladda upp batterierna.
På kvällen så blev det att fara förbi lotta en sväng och säga hej åt alla. Agerade skjuts och sen så dukade jag och Daniel upp vattenmelon och naturgodis och la oss framför serier.

Akka

När vi kom fram till Ritsem så blev det att ta oss med båt över till våran vandringsled. Det tog en timma och jag lyckades till och med somna på vägen dit eftersom båten körde så otroligtgt sakta. Vi kom i land och tog våra gigantiska väskor och började gå mot vår första stuga. Den låg presis under Akka, sveriges tredje största berg, tyvärr så var det så dimmigt att vi inte fick se toppen första dagen.
När vi var framme så blev det att göra första middagen som fick bestå av hemmagjorda köttbullar och makaroner, så mumsigt! Efter det så hade vi mycket tid under kvällen att hitta på någonting kul, så jag, brorsan och pappa tog oss varsitt fiskespö och gick ner till sjön. Vackert var det vid de gröna fälten och blå- gröna vattnet. Vattnet här uppe är så rent att man kan dricka det direkt ur pårlande bäckar, även därför vattnet har sån klar färg.
Jag fick napp flera gånger men det slutade med att Johannes och pappa fick upp, det som enligt mig var min fisk. En röding lyckades vi fånga, men grät nästan när gav bort den till stugvärden. Jag som tänkt ha den till kvällsis (så hemskt det låter).

Naturum

Tidigt söndagmorgon vid sex så rullade familjen iväg upp mot fjällen. Fjällvandring i Norska gränsen stod på schemat, att vandra två mil per dag med en rygsäck större än sig själv i dålig terräng. Taggade upp i bilen genom att sova och sen så blev det lunch i Jokkmokk på ett mysigt museum med utsikt över bergen. Åt en paj med rökt sik och ört sås till. Mycket mumsigt!

Golf - Ribs

Just nu så sitter jag i bilen på väg hem från vår fjällresa vi påbörjade i söndags. Har inte haft täckning förrens nu, därför har ni fått stå ut med lite tidsinställda bilder. Jag ska visa er en massa vackra bilder från resan sen när jag fått över bilderna.

Jag tänkte istället visa lite bilder från en mysig torsdag med Daniel för nån vecka sen. Jag slutade jobbet fem och direkt efter det så for jag och Daniel ut till Piteå Havsbad och spelade golf på deras lilla golfplan. Det var jättemysigt och gick lite snabbare än vanlig golf. Blev dessutom inte lika arg, när det inte var lika svårt.
Direkt efter det så åkte vi in till stan där vi satte oss ute på O'Learys uteservering för att se matchen och lyxa till det med lite middag. Jag beställde in ribs med pommes och coleslaw, vilket rekommenderas starkt. Lite kladdigt dock, blir inget bordsskick när man äter.
Vi såg matchen och åt lite popcorn till efterrätt. En riktigt mysig kväll med favoritkillen.

Best pizza

Detta måste ju vara den drömmigaste pizzas och drömmigaste utsikten. Detta var i Australien på stranden i Surfers Paradise. Pizzorna från Dominos var de bästa pizzorna jag smakat, att dem dessutom kostade 30 kronor styck gjorde ju inte saken sämre.
Min pizza i lördags var inte riktigt god som denna, men nästan. Lunch dejtade med Daniel och Linus och åt en efterlängtad vesuvio. Efter det så blev vi bjudna på kaffe och kaka hos Linus med hans familj. Hängde där till middags tid och resten av kvällen spenderades av att packa väskan till familjeresa. Trip till Norska gränsen för att fjällvandra fyra dar.

Party in the USA

Fredagen så hade vi planerar ihop en överraskningsfest åt Marie som åker iväg till USA i ett år. Efter mycket planering och om och men så lyckades vi få ihop allt till en riktigt lyckad kväll. Killarna kidnappade Marie kring sex och tog på henne ögonbindel innan de ledde henne mot stan. Vi hade sen innan förberett middag och pyntat hela lägenheten i amerikanskt tema. När hon klev ner för trappen och hon tog av sig ögonbindeln så skrek alla "surprise" och kramade om henne. Lyckat tror jag, vi fick bra respons i alla fall.
Till förrätt så bjöd vi på club sandwich med bacon, avokado och kyckling. Huvudrätten blev hamburgare och pommes och till efterrätt så serverade vi cheesecake i glas med krossad oreo och karamelliserad mjölk. Mums vad god mat vi hade lagat!
Resten av kvällen fortsatte med prat, skratt, lekar och avslutades sen på terrassen.

Girltalk

Sallad, laxssoppa och sen björnbärspannacotta till efterrätt.

Onsdag så var jag på jobbmöte vid elva och efter det så hade jag planerat lunchdejt med Felicia och Rebecka. En regning dag som denna så behövdes det lite nodo-mys. Så vi gick dit efter lite kikande av affärer, och satte oss för lite gossip. Salladen på nodo vilket jag kallar "förrätt" är ju så god, och brödet till är det godaste. Dessutom, kallar man salladen förrätt så kan man räkna min lunch som en tre rätters. Det är lite lyxigt! Tog en soppa vilket var jätte varmt och gott i det ruskiga vädret, sen kaffe och björnbärspannacotta fick avrunda det hela.

På kvällen så hade vi planerat pyjamaspary med tjejgänget. Det var verkligen så mysigt att få sitta och äta massa godis, scones, smält choklad, frukt och dricka ett glas bubbell, och en massa tjejsnack att ta igen. Såg film och avslutade med övernattning med madrasser uppe på Elins loft. Supermysigt, somnade vid fyra på natten efter en massa småprat.

Lazy days

Min goda frukost i tisdags

En del dagar är till för att bara ligga och ta det lugnt och sova. Min tisdag spenderades av endast detta och avbrott med mat pauser. Förstår inte hur jag kan vara så otroligt trött och seg hela tiden, tror det beror på att jag inte blivit helt frisk än. Har varit krasslig i tre veckor snart, kan det gå över nån gång. Mitt lock i örat sitter dessutom i, nu i två veckor.
Torsdagen såg likadan ut. Målaren min kom och väckte mig vid lunch och bjöd på nuggets mål från Max ♥ Efter det la jag mig och sov till fyra igen, är inte likt mig. Jag brukar inte behöva sömn, jag brukar ha saker för mig hela tiden. Luncher, middagar, dejter, prommenader, träning, bakning, häng med kompisar, picknickar, u name it! Hoppas mitt gamla jag kommer tillbaka snart, börjar bli orolig! Jag drog mig i alla fall upp ur sängen och for med Daniel, Matilda och Jacob till Filip och såg fotbollen och åt godis.

Pensionatet

Min måndag så mötte jag upp Lina på stan för att fara och ta en mysig lunch. Inte var som helst utan på Pensionatet, enligt mig Piteås mysigaste café. Beställde en avokado toast med syltad lök och sallad, helt klart en ny favorit. Älskar avokado i alla former, en riktig hit. Vi satt och mös och tog ikapp lite dagar av tjejsnack och njöt av den fina omgivningen. Till kaffet så delade vi en morotskaka och en chokladboll, mumsiga de med.
Efter vår lunchdejt så gick vi in i affären bredvid och Lina lyckades shoppa lite också. Sen blev det mer stros på stan och lite shopping av hårfärg innan jag och Lina gick till henne och jag lekte frisör. Felicia och Emilia anslöt för plock sallad till middag och sen avslutades kvällen med mys hos Maja. En heldag på vift, så som det ska vara.

Ranchen

Kvällen söndag så åt vi surströmming till middag ute på vår altan. Efter det så var jag och Daniel så envisa med att lära oss mer från dagen på golfbanan att vi tog klubborna och for till ranchen och slog lite bollar. Det är så konstigt att det går så otroligt mycket lättare på ranchen än vad det gör ute på banan. Pontus och Filip kom och anslöt oss också efter ett tag.

Golfrunda

Söndagen spenderade jag, Daniel och pappa på golfplanen. Efter en lång sovmorgon så var vi tillslut på plats vid två. Vi tog oss an 9-håls banan, och tid tog det. Det var första gången jag och Daniel testat spela på stor plan, så vi var inte direkt snabba. Sura miner blev det dessutom ibland när bollen inte for dit jag ville. Jag är en otrolig vinnarskalle och tävlar med pappa och Daniel trots vi inte räknar, och trots jag vet att dem är bättre än mig. Blir så arg när jag alltid kommer sist. Det är någonting jag måste jobba på. Övervägde till och med på att lägga av under halva banan, men jag är envis och ska minsann bli bra på detta.

Vi var hemma först fem, vilket betyder att vi var borta i tre timmar. Det tar tid att spela golf. Hemma bjöds det på surströmming till middag, vilket jag egentligen inte tycker om. Jag har börjat lära mig nu och tycker det går att äta, är nog 17 gången jag testar enligt mina uträkningar.

Lyxmiddag

Lördag så slutade jag jobbet fyra och då kom Daniel till mig. Vi for och handlade till vår middag och tjaffsade om vad vi skulle äta, slutade med att han vann och det blev kött i vanlig ordning. Mitt förslag var pasta, men det blev tillslut ett bra beslut med lite lyxmiddag en lördag som denna.
Vi for hem och lagade mat och till salladen så plockade vi till och med från vart eget lilla trägårdsland på gården. Gjorde sallad med feta, avocado och jordgubbar, sötpotatis pommes, haricots verts, oxfilé och pepparsås. Blev otroligt gott, har tidigare inte känt stor skillnad på kött och kött. Men nu har jag insett att ju dyrare desto godare, tyvärr.
På kvällen kom även Amanda och Linus förbi och såg matchen med mig och Daniel. Vi dukade upp frukt, jordgubbar, popcorn, guaccamole och riskakschips. Konstaterar än en gång att man inte ska handla när man är hungrig. Hade massvis med cravings för guacca på affären, och efter vår middag och direkt sen med snacks så var magen lite uppsvälld. Gott var det i alla fall, tills man blev illamående.

Doktors Villan

Fredagslyx är att få fara med familjen på trerätterslunch. Vi åkte till Doktors Villan som jag aldrig besökt, trots att jag bott i denna stad i nästan hela mitt liv. Det var verkligen en jättefin miljö, otroligt vackert inrett och känslan igav verkligen gamalt men lyxigt. Vi fick lite blandat bröd till förrätt och till huvudrätt serverades det skärgårdstallrik med matjessill, gravad lax, rökt sill, varmrökt lax, ägg, västerbottensost och såser, till det potatis.  Till efterrätt fick vi en panacotta toppad med jordgubbar, digestive smulor och hallonsorbet. Riktigt mumsigt var det!

Resten av kvällen spenderades av jobb och otroligt full butik eftersom att paraden till Piteå Summergames tågade förbi precis utanför butiken. Men det var riktigt roligt, kul med lite liv i den här staden. Slutade tio och det blev att hänga lite snabbt på terassen och sen se lite fotboll med tjejerna.

Konfirmation

I torsdags var det min lillkusin Rasmus (som inte är så liten än) tur att gå ta konfrimationen. Vi var såklart på plats och tittade på sermonin, jätteduktiga allihopa. Måste verkligen ha varit roligt, såg ut som att alla kommit varandra så nära. Precis som på min egen konfrimation, var så lycklig då. Fick vara med massa fina kompisar i två veckor i sträck och bara ha roligt och vara i sin egna lilla bubbla. Rekomdenderar det verkligen!
Efter mötet så blev det lite foto och sen bar det hem mot kusinerna, det vill säga våra grannar med några meters avstånd. Blev bjudna på lite härliga bilder från Rasmus läger och cider i väntan på lite kvällsfika. Som jag trott så hade de haft lika kul som jag, blev nästan lite rörd. Det bjöds på smörgåstårta och västerbottensost paj med stenbitsrom. Mycket mumsigt, till kaffet och tårtan blev det sen presentöppning. Mest platta paket, men i den här åldern har jag förstått att det är roligast. Jag har tydligen inte mognat i så fall, eftersom jag fortfarande tycker de största paketen med glittrigast presentpapper är festligast.

Sushi på balkongen

Efter jobb till fem torsdag så ringde jag Emmy och fick med henne på Sushi-middag. Vi gick till Sushi & Te och beställde varsin stockholmsmeny. Sen gick vi upp till hennes lägenhet och satte oss på balkongen och satt och mös. Perfekt kombo, sol, bästis och sushi.

Sill-lunch

Mamma bjöd på sillunch onsdagen till ära, skönt att hon jobbar hemmifrån när man är så sällskapssjuk som jag. Vi myste på ute på altanen innan jag började jobba två. Har aldrig tidigare "smakat sill", eller i alla fall inte tyckt om det (därav min tomma tallrik på bilden). Men visade sig faktiskt vara hyffsat gott, tog två portioner till och med. Åt däremot rå fisk hela dagen och inget annat, vilket jag kanske inte rekomenderar. Mådde inte jättebra på kvällen senare.

Räkis

Min tisdag bestod av att möta upp denna snygging på stan för lite lunch och catch up. Riktigt mysigt! Tog en favvis, räkmackan som alltid funkar! Soligt och mysigt, med tjejsnack och sen kaffe.
Blev att hänga på stan ett bra tag och när Elina skulle hem så blev det att möta upp Matilda, Jacob, Filip och Fanny på södra där de hängde.

Monday

Måndagen bestod av först lunch på Röda Lyktan tillsammans med Matilda, Fanny, Moa, Mikaela, Jakob och Filip. Tog en sesarsallad, som var jättegod som vanligt. Vi satt och pratade ett bra tag och drack kaffe. Det blev lite kyligt uppe på terrassen så vi satte oss innomhus och fortsatte vårt skvaller.

På kvällen blev det att fara till Mikaela och mysa med hon, Fanny och Moa. Vi plockade fram chips, frukt, smält marabou, godis och satt och hade tjejsnack hela kvällen. Mysisar!

Sunday crew

På söndagen förra veckan blev det härligt häng på hemma hos Lotta med massa vänner. Vi solade, spelade fotboll, åt frukt, lyssnade på musik, spelade fotboll och lyckades även få till mitt första dopp. Var inte lika kallt som jag väntat, tog mig till och med två simturer. Åt lunch och bara mös på, till fem på eftermiddagen då vi började bege oss hemmåt.

På kvällen så var tanken picknick med Jessica och Felicia, men regnet kom och vi var tvungna att ändra planer. Vi köpte med oss massa gott och satt hos mig och mös innomhus istället. Satt och pratade igenom de senaste tiderna och efter ett tag kom även Mikaela.

Saturday

Förra söndagen efter midsommar så blev det att städa efter gårdagens kalas och sen väcka Daniel och fara in till stan för att käka med Amanda, Linus och Cissi. Åt för första gången i hela mitt liv på Sunes, är nog mer av en Max tjej. Efter det gick vi till Amanda och såg fotboll och bara tog det lugnt.
På kvällen efter det så for jag och Daniel och hämtade upp Felicia för lite picknick på Södra Hamn, även Linus och Amanda anslöt efter ett tag. Åtta så hade vi bokat bio för att se The Conjuring. Vi köpte ännu mer snacks i form av popcorn att tugga på när det blev aldeles för spännande. Vilket det blev några gånger, skrek i hela salongen varje gång nått hände. Daniel satt och skämdes över mig och jag försökte hålla för munnen under hela filmen, inte lätt.

Midsommar

Midsommar så gjorde jag det mesta iordning på morgonen innan jag började jobba tio. Jobbade till sex och skyndade mig hem eftersom alla började komma till mig. Hann plocka iordning en del och även fixa mig snabbt. De flesta rullade in och vi satte igång grillen. Började med en förrätt/tilltugg i form av krustader med skagen fyllning toppat med räkor, med lite bubbel till. Efter det så hade vi maten i gång och den serverades efter ett tag. Grillspett med chorizo och kött, potatissallad med sparris och avocado, feta- och vattenmelon sallad, broccoli- och västerbottensostpaj, vitlöksbröd och olika såser.
Det hölls tal och vi myste tillsammans och njöt av början av sommaren. Vi hade musiklek och även dans, sen blev det även dans runt min och Daniels hemmagjorda midsommarstång. Räven raskar över isen och små grodorna innan efterrätt satt fint. Vid midnatt begav vi oss vidare till Norrstrand för ett större firande med massa vänner som samlats på samma ställe. En perfekt midsommar med fina vänner! ♥