Fresch

Söndagen så vaknade jag och Daniel oförväntat tidigt så blev att gå upp och göra frukost och sätta sig framför lite serier och bara ta det lugnt. Vid lunch tid så åkte vi på ica och handlade lite smått och gott vi hade cravings för. Det blev en fräsch halloumisallad för min del och även popcorn, fanta och en godispåse. Så gott!

På kvällen så blev det mys hos Linus och Amanda med chips och godis framför en film. Spelade song pop party och bara hade en jättehärlig söndagkväll.

Caroline&Annika

Lördagkväll så lagade jag och Daniel en god middag i form av pulled pork, tortilla, guacca och lite sallad. Riktigt gott! Fixade oss tillsammans för att sen åka till Normalmia för att fira Caroline och Annika som fyllde 25. De hade styrt ihop så fint och bra! Hade verkligen en jätterolig kväll med en massa fina människor.
Det slutade med att vi gick ut dansade resten av kvällen, otroligt rolig utgång dessutom!

Weekend

Fredag - Jobbade till halv sju och åkte hem och åt middag. Efter det så åkte jag på ICA för att handla lite snacks för att mysa med Lotta, Benjamin och Daniel. Såg film i deras bio-rum och tog en väldigt lugn fredagkväll.

Lördag - Jag och Daniel åkte in till stan för att luncha med Amanda och Linus. Blev en jättegod lyxsallad och sitta och prata ett tag på Röda Lyktan, vi fortsatte med en del ärenden på stan.

stüssy

Snygg och otroligt skön outfit, från Stüssy

Torsdag idag och jag har jobbat till fyra och efter det snabbt hem och laga middag för att skynda iväg till gymmet. Det var Fanny och Mikaela som lyckades dra iväg mig, är så mycket roligare om man har sällskap.
Efter det så åkte jag hem och jag och Daniel sitter nu och äter kvällsfika framför lite fotboll och jag kollar på kläder på nätet samtidigt. Kollar även lite resor, är så sugen på att fara till ett varmt land och bara må gott med Daniel. Hade varit drömmen, får se hur det blir. Är så mycket som måste stämma innan vi kan fastställa någontingt, men hoppas det blir av iallafall.

2016 vår

Hade mysiga frukostar och bruncher i solen som började spricka upp

Åkte skidor i Kåbdalis, tände majbrasa, firade valborg

Hade mysia picknickar, fikade på terrassen

Firade Daniel som fyllde 20 med hotell och middag

Grillade en hel del till middag med vänner

Firade Emmy, firade pappa, firade farmor, var på dop för lilla Rio

Åt goda middagar och hade det festligt med vänner

Mer middagar med familj och vänner, försökte även lära mig golf

En hel del mys på Nodo med fika och lunch, bowlade med Anton och Emmy

Sushi dinner

Min onsdag blev inte som planerat utan slutade med att jag spenderade förmiddagen hemma och lagade lunch med mamma. Försökte planera och fundera ut hur mitt liv ser ut, riktigt svåra frågor. Gjorde lite undersökning på vad jag tror att jag vill göra de kommande åren.
Mötte upp Emmy och Frida på Odod för att äta middag. Vi beställde in tre jättegoda rätter som vi delade på california rolls, tempura rolls och halstrad lax med tre såser. Så gott! Satt och pratade i några timmar, kändes som att jag behövde komma mig ut. Efter någon kaffe så blev det att bege sig hem för att umgås med Daniel.

2016 vinter

Var ute i det fina vädret, åkte långfärdsskridskor, var på Daniels släkts stuga, åkte skoter

Mysiga fika stunder med vänner, luncher och middagar

Åkte till Australien och flachpackade

Var med Daniel, gjorde middagar och bruncher, umgicks med vänner

Dansade lördagkvällar med mina vänner

Var i Dubai och levde lyxliv

En helg i Kåbsalis med ett härligt gäng. Helg med skidor, bastu, afterski och skratt

Wednesday

Min morgon började med att jag klev upp vid nio och drog upp rullgardinerna för att starta dagen. Suttit med datorn nu och redigerat lite bilder. Gjorde mig denna lilla frukost, inte så stor, i hopp om att någon är ledig och vill luncha på stan.
Idag vet jag inte riktigt vad som står på schemat, är ledig så tänkte hinna umgås med vänner och kanske fara och träna. Städa är någonting som också måste göras, tyvärr.

Dubai

Ännu mera throwbacks från en underar resa med min bästis. Vi lyckades besöka Dubai i en vecka innan vi åkte hem till Sverge. En riktig upplevelse där vi shoppade, badade, lekte på vattenlandet Atlantis the Palm, hängde högst upp i Burj Khalifa, åt god mat, åkte på ökensafari, red kameler och levde livet.

Weekdays

Söndag: Pizza till frukost och sen Domarcupen hela dagen där Daniel och FC Munkan spelade. På kvällen blev det köttsoppa med klimp till middag och sen lite godis framför film.
Måndag: En riktig slappardag då jag sov ut ordentligt, gjorde en stor frukost och såg serier och mös. Åkte till gymmet med Daniel och efter det blev vi bjudna på middag hos farmor. Trots utvilad av sovmorgon var vi otroligt trötta och kröp ner i sängen när vi kom hem.
Tisdag: Idag har jag inte heller gjort någonting jätteintressant, jobbat till 18.15 och sen hem för middag. Ännu en vanlig vardagskväll väntar, det vill säga tid med Daniel, datorn och någon serie. Har köpt lite naturgodis mm att smaska på till kvällsis.

Saturday with the girls

I lördags så bjöd Johanna in på festligheter i hennes lägenhet, med alla tjejerna samlade. Efter jobbet så skyndade jag mig hem för att sen åka till Emilia och fixa mig med henne och Elina. Emilia stylade mig med ett par galna lockar och det passade perfekt till min rockigare outfit. Det blev pizza och en amaretto sour till middag innan vi drog oss mot Johanna. Där bjöds det på chark och tjejsnack, även en massa lekar och dans senare in på kvällen! Så rolig kväll! Bästa ni!

Friday

Var bortbjuden på kalas hos morfar som fyllde år i fredags. Firades med god mat och mys med kusinerna och släkten.

Efter kalaset så åkte jag och Daniel och handlade lite fredagsmys för att spendera en lugn kväll framför tvn. Har fått en helt ny craving. Nu är det popcorn, chokladbollar och även äpple med jordnötssmör som är favoriterna. Skulle kunna leva på bara de tre sakerna (okej lite överdrivet).

Miss u

Fick äran att luncha med Nikita en sista gång innan hon åkte till Australien. Onsdag under min lunch så kom hon förbi och vi satte oss på Röda Lyktan för att äta. Tog cesarsalladen som var god dom vanligt. Var verkligen jättemysigt men kändes så overkligt att hon skulle lämna mig dagen därpå och flytta till andra sidan jorden.
Fick kramas en sista gång och lova att vi skulle ses mer innan 2018.

A day in bed

Min lediga torsdag spenderade jag nästan hela dagen i sängen. Tog sovmorgon med Daniel som jobbade eftermiddag och överaskade han med frukost på sängen. Lite kläm-mackor, smoothie och en caramel latte. Mös med den här frukosten framför lite serier och njöt av att bara ta det lugnt.
När Daniel for från mig fortsatte jag med att hänga i min säng för att blogga, fixa lite papper, planera och även drömma mig bort till varmare platser. Efter middagen så lyckades jag och pappa dra oss till att gå ut i garaget och köra ett träningspass. Detta först nio så var alldeles slut efter det! Men vi lyckades med en timmas träning cykling och styrka.

Healthy

Kom hem från H&M efter fem och åt middag, efter det så mötte jag upp Emilia på gymmet för att göra mitt första riktiga träningspass på en evighet. Det blev en halvtimma kondition och sen lite ben och mage. Vi gjorde ett bra jobb till en början, men i slutet så blev det mest tjejsnack.
När jag kom hem så gjorde jag det mysigt i sovrummet för att kunna ha lite spakväll med mig själv. Hade hårinpackning, ansiktsmask och satt och målade naglarna. Samtidigt som jag satt med datorn och redigerade bilder och såg på youtubeb videos på tvn. Riktigt mysigt! En riktig dag så jag tog hand om min kropp, någonting man borde göra oftare!

Rasberry&Liquorice

Tisdagkväll så hämtade Jennifer upp mig för att fara och handla lite gott att mysa med. Vi åkte till mig och dukade upp jordgubbar, popcorn, vindruvor och choklad. Jag som inte tycker om lakrits i vanliga fall älskar den här chokladen, verkligen jättegod.
Vi satt och pratade, drömde oss bort och kollade massa youtubeklipp som fick oss att vilja planera en massa resor världen runt om. Supermysig kväll, så kul att kunna göra någonting mitt i veckan. Ingenting speciellt, utan bara att få umgås.

Australien

Åååååhhhhh! Var bara tvungen att dela med mig av en hel del bilder från min och Emmys resa till Australien förra året. Tanken var att jag skulle göra en årsresumé men jag hade så mycket bilder från den här resan att jag fastnade.

Jag hade drömt om den här resan till Australien med min bästis i två år innan jag och Emmy tog oss dit. Det var verkligen mitt livs bästa resa. Vi gjorde så otroligt mycket alla de här dagarna och vi fick uppleva helt otroliga saker. Saknar det så mycket när jag tittar tillbaka på bilderna, och kan knappt nu förstå att vi verkligen har varit till alla de där vackra platserna.

New in

Tröja - GANT // Päls - Miinto // Ring - Edblad // Väska - Malene Birger // Nagellack - Essie Gel Couture

Lite nya saker som jag både fått av tomten och gett till mig själv. Älskar min nya väska, så snygg. Färgen på mitt nya nagellack är också riktigt fräscht.
Efter min mysiga lucnhdejt med mamma så mötte jag upp Nikita, Fanny, Jennifer och Ronja för att ta ett fika tillsammans. Cappuccino och chokladboll är min absoluta favorit, vilket ni nog förstått vid det här laget. Satt och pratade och mös i några timmar.

Shopping with mom

Min lediga tisdag åkte jag in med mamma in till stan för att kolla in lite inredning, kläder och äta en mysig lunch tillsammans. Vi satte oss på Nodo och jag beställde in köttfärsbiff med smörstekt lök, brunsås och broccoli mos. Verkligen jättegott! Måste göra det själv någon dag.
Vi gock på några affärer och jag lyckades fynda två jättefina kjolar, en topp och två stora, fluffiga kuddar att ha i sängen. Kallar dem själv för "hotellsängskuddar", de var jättesnygga och sköna.

Weekend

Fredagen min jobbade jag till sex och möttes av detta när jag kom hem, hämtmat från Thai Garden. Bra sätt att börja helgen på. Jag och Daniel åt tills vi blev sprängmätta, efter det så blev vi så trötta att vi var tvungen att gå och vila i sängen. Det slutade med att båda somnade och vaknade i panik halv elva. Jag hade planerat fredagsmys och vår lilla försovning fick inte stoppa det. Så vi lyckades köpa en godispåse innan ica stängde och se någon film innan vi somnade.

Jobbade lördag och på kvällen så blev det att möta upp Emmy på Nodo för lite tjejsnack och fika. Så mysigt! Satt till elva och diskuterade, har som vanligt så mycket att prata om. När stället stängde så åkte jag till Emilia för att hänga med henne, Johanna och Elina. Blev en snabbis, men kul att få träffas ändå.

Tages / Girlsnight

Torsdagkväll efter en mysig heldag med några favoriter så satte vi oss uppe i Skybaren på Kust för någon drink. Satt och pratade och mös innan de andra anslöt oss för en middag tillsammans innan Nikita lämnar oss för Australien.

Vi hade lyckats samla ihop oss på en kväll då alla kunde komma, verkligen jättetrevligt. Började med förätt i form av grillad havskräfta med gräslökscrème och citron, med ett glas prosecco till. Efter det fortsatte vi med huvudrätten, där jag beställde oxfilé med kronärtskocka och oxsvanssky. Himelskt gott! Njöt av den goda maten, tog något glas rött, pratade om livet och mös med världens finaste sällskap.
Avrundade kvällen först halv tolv då det blev att åka hem till Daniel och krypa i sängs.

Bubbles on a thursday

Min torsdag förra veckan så var jag ledig, det spenderades med en heldag med tjejerna. Åkte till Nikita på dagen för att bada jacuzzi mitt i snöstormen och dricka lite bubbel och lyxa till det. Satt och pratade på och mös ett bra tag, njöt av sällskapet och miljön. Efter det så kom Jennifer och Mikaela och vi sminkade oss tillsammans och åt en lite senare lunch i form av hämtpizza. Så gott!
Efter det så blev det att poppa min fina julklapp som glittrar, lite mer lyx innan vi åkte mot tages där vi skulle spendera kvällen med hela tjejgänget för en avskedsmiddag för Nikita. Känns så ofattbart att hon ska åka till Australien och bo där, på obestämd tid, typ förevigt.

Favorite

Måndagskvällen så gjorde jag, Nikita, Fanny och Ronja världens godaste middag. Favorit salladen, skulle kunna äta den varje dag resten av mitt liv. Innehåller bladspenat, quinoa, avocado, sparris, halloumi, kyckling, sojabönor, soltorkade tomater och vinegrette.

Brunchin'

I måndags så kom tjejerna över till mig vid tolv för att laga brunch och mysa. Vi dukade upp med scones, scrambled eggs, bacon, smoothie, frukt, juice och kaffe. Så gott allt blev! Har på senaste fastnat för äpple med jordnötssmör på, så gott!
De var här till typ fyra då Jennifer och Ronja droppade av. Efter det så tog jag, Mikaela, Nikita och Fanny en långprommis runt fårön och pratade på om livet. Slutade med en heldag tillsammans, verkligen jättemysigt!

Laxplanka

En mysig middag jag och Daniel blev bjudna på av Linda förra helgen. Åt ute på Golden Dragon och jag valde att ta en jättegod laxplanka. Firade att tim fyllde tolv och njöt av fint sällskap.

På kvällen så dukade vi upp med lite godis framför två filmer. Så mysig och lugn kväll. Ibland orkar man verkligen inte göra mer än att plöja en massa filmer och serier.

Brunch with bae

En mysig brunch jag dukade upp till mig och Daniel förra helgen. Tycker det är så mysigt och sitta och ta det lugnt och njuta av god frukost tillsammans. Efter det här så blev det en sväng på stan för att handla en födelsedagspresent till Tim som hade kalas på eftermiddagen.
Där bjöds det på tårta och en massa godsaker, så mysigt och kul med familjetillställningar tycker jag.

Lunch date

En mysig torsdag som bestod av häng med Jennifer och Nikita nästan hela dagen. Mötte upp dem på stan på torsdagen för att luncha och ta ikapp lite sen senast. Blev en varm och god kräftstjärtssoppa, mycket mumsigt. Satt och pratade i tre timmar och drack några kaffekoppar. Blev en snabb sväng på stan där jag kom hem med en ny kappa.

På kvällen så åkte vi till ica och handlade massa frukt och choklad. Satt och pratade på och skrattade otroligt mycket. Så mysigt!

Sundays be like

Åkte hem från Kåbdalis vid ett på söndagen. Blev varmkorv till frukost innan jag, Daniel och Ludvig satte kurs mot Luleå. Vi hade bestämt oss för att testa oss på Bastard burgers, men såklart så var de flesta restaurangerna stängda när vi kom fram. Vilket vi dumt nog inte räknat ut, men tillslut hittade vi en jättemysig kina restaurang som hade otroligt god mat. Tog en nudelwok med kyckling och stekta grönsaker, blir aldrig less det!

Eftersom det var Ludvigs sista kväll innan han åkte tillbaka till Stockholm så mös vi till det hemma hos Daniel med snacks framför två filmer.

New years eve

Måste åter igen ursäkta för mitt dåliga bloggande (känns som att det är det enda jag gör nu för tiden). Världen har gått emot mig de senaste dagarna och ingenting har fungerat, därför jag inte varit jättesugen på att blogga. Allt i jag äger går sönder och tjorvar, bland annat mitt minneskort. Trodde jag hade tappat alla bilder eftersom jag mosat SD kortet till kameran. Har nu testat med allt och har lyckats på nått konstigt vis tejpa ihop det bara för att få över bilderna till datorn.

Här är lite bilder från mitt nyår, bättre sent än aldrig. Som sagt blev det en väldigt spontan tripp till Kåbdalis, vilket jag är glad över att vi gjorde. Hade ett sånt otroligt roligt nyår, med så fina vänner! Hade inte kunnat bli mer lyckat (om man inte frångår en borttappad mobil, hehe)!
Vi började vårt firande efter afterskin med att fixa oss inför kvällen och ställa oss ovh förbereda middagen. Vi dukade upp två bord eftersom vi inte rymdes vid ett. Lite mingel och förätt med bubbel och småplock. Efter det blev det huvudrätt i form av grekisk pytt. Verkligen gott och enkelt. Fortsatte kvällen med cosmopolitans, lekar och en massa skratt. Vid tolvslaget så samlades alla som bodde nära Kåbdalis skidliftar för att se fyrverkerierna tillsammans. Fick min nyårskyss av min kärlek, tillslut ett lyckat tolvslag! Efter det så fortsatte vi kvällen inne på krogen där vi dansade till otroligt dålig musik. Blev en otroligt sen men lyckad kväll!
Tack alla som medvärkade, love u!

Kåbdalis

Mitt nyår spenderades i Kåbdalis med ett gäng underbara vänner. Jag och Daniel hade från början inga planer för nyår, men kvällen innan blev det ett spontant beslut att åka upp till Kåbdalis. Ett smart drag, jag hade så otroligt roligt.
Vi åkte ner lördagen och när vi kom fram så lämnade vi sakerna i stugan och drog på oss pjäxorna och skidorna för att bege oss ut i backen. Solen lyckades hålla sig framme och det blev en hel del härliga åk i backen. Vi byggde en liten grotta där vi gjorde upp en eld och satt och lyssnade på musik och umgicks.
Till lunch blev det en jättegod buffé med entrecoté, potatisklyftor, sallad och även sötpotatissoppa till. Lite extra krafter för att orka en del åk till.

Annandag jul

Annandagen så sov jag och Daniel ut för första gången på otroligt länge. Blev lite serier innan vi mötte upp Linus och Ludvig på stan för att fika.
Vid fyra var vi bjudna på middag hos mormor och morfar, väldigt gott var det! Önskar att det här julfirandet pågick förevigt.

After X-mas

Juldagen jobbade jag från nio till fem för att börja få upp mellandagsrean. Efter det så skyndade jag mig hem för att fixa mig snabbt och hinna byta om. Åt julbord hos farmor innan jag hämtade upp Fanny för att åka in till stan till Linus och Amanda.
Där vi hängde innan festligheterna på After X-Mas. Vilket var en otroligt rolig tillställning, fick träffa alla jag kände och hade en jättelyckad kväll.

Christmas eve

Klockan tre på julafton så kom i vanlig ordning alla gäster och vi samlades nere för att se Kalle. Lite glögg och pepparkakor laddade vi upp med innan kvällens godsaker.
Efter det ett stort julbord vi lagat med även lite nymodigheter bland de gamla traditionerna. Mina favoriter är helt klart apelsinsallad, köttbullarna, grönkålspajen och brietårtan. Älskar julbord, skulle kunna äta det hur många dagar som helst. Det blev att smälta maten och invänta tomten. Fick otroligt mycket paket iår, undrar om det är för att jag varit så otroligt snäll. Jättemycket jag blev otroligt nöjd med.
Efter det efterrätt i form av chokladtårta och ris ala malta. Sällskapsspel fortsatte vi kvällen med och även lite godis och premiär av min nya Apple TV genom lite tävlande i spelet Song Pop. Hade en otroligt mysig julafton med alla mina nära och kära.

Christmas morning

Ber så otroligt mycket om ursäkt för mitt dåliga bloggande på senaste tiden. Eftersom jag jobbar på klädbutik så har de mest hektiska dagarna varit just innan jul och mellandagarna. Så på grund av det har jag jobbat otroligt mycket, och där emellan så har jag inte hunnit mer än det mitt fullspäckade schema med aktiviteter. Har helt enkelt inte haft tid med bloggen, men har hunnit fota det jag gjort senaste veckan.

Gjorde tillslut klart mitt pepparkakshus som blev otroligt lyckat. Eller skulle nog mer kalla det pepparkakskarusell. Det var ett tufft jobb, men efter mycket slit och lite brännblåsor senare så var det klart.

Julaftonsmorgonen vaknade jag och Daniel upp hemma hos honnom. Vi gick upp i morgonrockar och pyjamas och dukade upp lite julskinksmackor till frukost framför tvn. Efter det blev det julklappsutdelning med hans familj där jag fick två iittala champagneglas och en flaska bubbel. Blev så glad!

Efter det blev så skyndade vi hem till mig för att öppna nått mer paket på morgonen och hitta lite godis enligt tradition hängt på dörrhandtaget. Fixade oss och jag hjälpte till att få i ordning för julaftonsfirandet här hemma hos oss.